BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 28, 2010

Ditinggalkan... meninggalkan????

Ada yang kata saya amat sibuk.. ada yang katakan takut nak hubungi saya .. nak ajak saya berlibur kerana menganggap saya sibuk...
Ehm... entahlah... saya akui memang sibuk tapi saya bukannya gila kerja ( walaupun ada ketikanya saya boleh beristana hinggap di pejabat hingga berembunkan jantan...)

Dan saya kira.. mungkin anggapan-anggapan yang dibuat itu.. saya telah ditinggalkan oleh rakan dan sahabat saya... bukan sekali.. bukan dua... tapi entahlah... mungkin saya ini membosankan hingga saya sering diterlupakan oleh sahabat dan rakan saya... ( tapi bila nak minta tolong.. uishhhhhhhhhh laju je mengingatkan saya... ( ha. nak kena pukul la tu.. ok.. saya tolong dengan niat Allah Taala.. Ikhlas... titik...)

 Ehm.... ada yang mengingatkan saya... kalau dah ada orang melupakan kita... itu tandanya kita dah tak ada value lagi padanya... jadi.. pandai-pandailah mengubah haluan... mencari arah yang baru.. cari kawan baru... ( saya tarik nafas dengan nasihat ini....)

 Ada benarnya nasihat kawan saya itu tapi tak berapa kena dengan diri saya... pertama.. ( yang saya kenal diri saya) saya memang tak ramai kawan yang boleh menjadi sahabat... jadi... sampai kini... memang hanya ada beberapa kerat yang saya masukkan dalam senarai `sahabat' saya... sebabnya... menjadi sahabat (mengikut konteks saya sendiri) perlu datang dari jiwa... perlu lahir dari persefahaman dan perbezaan yang menyempurnakan hubungan itu...

Kedua.... saya sendiri pelru masa untuk mempercayai seseorang.. hatta mereka yang bergelar perempuan.. gadis dan wanita (tambah la kan lelaki...)  justeru... nilai kepercayaan yang saya berikan kepada mereka yang di dalam senarai sahabat... memang tinggi.. ( yelah.. sementelah beberapa insiden dalam hidup saya yang ditipu... saya cukup serik memberi kepercayaan saya...) 
Yang lain lain.. biarlah saya sendiri yang tahu.. yang rasa... apa pun.. memang saya tertinggal jauh sekarang ini....

0 comments: