BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 12, 2010

RAMADAN.... datang lagi...

Nama saya SYA'BAN..saya ingin mengingatkan anda bahawa jiran saya iaitu RAMADHAN akan datang mengunjungi anda tidak lama lagi besama isterinya iaitu REZEKI & kedua-dua anakya iaitu SAHUR & IFTAR!! mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya iaitu RAHMAT,BARAKAT & KEAMPUNAN!!mereka akan pulang selpas 30 hari dengan menaiki pesawat EID AIRLINES ......Hargai mereka & anda akn mendapat berkat!! Insya'ALLAH... AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN..

 Saya senyum-senyum membaca utusan ini yang tertampal cantik di entry FB seorang kawan lama... Ya... dah masuk hari kedua Ramdan dan Alhamdulilah... saya tidak pernah lelah menjalani ibadat yang satu ini... Secara peribadi, saya amat menyukai puasa... tidak kira puasa sunat atau wajib.. memang saya suka berpuasa...

Suka berpuasa ini bukan hanya disebabkan keberkatan yang amat banyak di dalamnya, tetapi, elemen kesihatan dan pembersihan jiwa yang sarat terkandung di dalam setiap hari berpuasa.

Macam encek German saya cakap... Dear.. fasting is more about what you can think... it's abaout religion, soul, health and spiritual... ehm... i wish i can fasting and feel all the experiences.. so i can grab all the goodness behind it..."  

Apa pun, saya mengharapk rahmah dan berkat Ramadan ini... Moga-moga saya dipanjangkan umur , disihatkan tubuh dan dipermudahkan urusan untuk saya menjalani ibadah ini... bukan untuk saya saja.. malah untuk semua....

p/s: Dear Encek german... macam mana puasa hari ini??? :)

0 comments: